søndag 22. mai 2011

Smånytt på en helt vanlig Søndag...

I dag har det virkelig hvert strikkeheklevær for her har det øst ned fra åpen himmel! Men jeg synes det er helt greit med slike dager for da får en både gjort litt innearbeid og håndarbeid, og ikke minst ladet "batteriene" litt. Ja for akkurat det har jeg nylig fått beskjed om fra legen, da ikke alle prøver og verdier var slik de helst burde være. Så nå er det litt "slow motion" om dagen og jeg kjenner at jeg har godt av det!

Her er det ikke større prosjekter å vise til enn en liten hekle kurv og en heklet trekantveske som kan brukes til så mangt. Både hekletøy, sminkepung og småstæsj. Greit med slikt småtteri når en ikke gidder å begynne på noe krevende og større prosjekter.

Litt boklesing blir det ofte på sengen om kvelden, og denne gangen har jeg lest Elin Ørjasether sin nye bok "Det glade vanvidd", og jeg humret og lo for meg selv underveis og her var det også mange kloke ord på v
eien til ettertanke, så boka kan jeg absolutt anbefale!
Jeg Liker denne damen jeg, hun har meningers mot (akkurat som meg)he..he..og er dønn ærlig og forteller ting slik det akkurat er, både om seg selv og ting i næringslivet. Mange har nok et inntrykk av at hun er litt kvass, men tror nok du får et litt annet inntrykk når du leser boka bla...Nesten så jeg  fikk lyst å melde meg inn på twitter for å "skravle" med henne jeg....

Titter du innom så ønsker jeg deg en strålende fin uke, selv om været er så som så med...


                                              R

8 kommentarer:

Tonemor sa...

Søte småting du har laget.
Husk det er viktig å ta vare på seg selv.
Nyt kvelden og slapp av.
Klem Tone

Mayen sa...

Husk å slappe godt av;-)Som kattene sier: "Life is hard, then then you nap" Angående Elin Ø: Satt for en time siden og så "Luksusfellen" og der e jo ho med!Og det e et program æ aldri har sett før! Snakk om tilfeldigheter;-)

Smykkas sa...

Hvis det kan være noen trøst, så bøtter det ned her også.

I tillegg til at jeg har hatt de to yngste barnebarna på besøk er det blitt noen helt enkle hekleprosjekter. Det er flotte ting du har laget i ruskeværet.

Klem

bentetove sa...

Ja, av og til er det deilig bare å nyte inneværet. Og da er det viktig å ha ei god bok og et håndarbeid. Søte heklerier du har laget:)

Helle sa...

Har bøttet ned her i dag også. Flott dag for håndarbeid!

Chris sa...

Søte ting fra deg igjen! Kanskje du må ta deg mer tid til slikt ei stund nå slik at du kommer til hektene igjen. Her går dagene med til opprydding. Merkelig hvor mye ett nytt møbel fører med seg? Men nå har jeg jammen meg fått ryddet vekk masse også, og mer skal det nok bli innen jeg er ferdig....
Tror kanskje du trenger en real kafetur snart for å slappe av. Jeg kommer så fort bilparken tillater det. Klem fra rotekroken

Anita Tørmoen sa...

Flotte heklerier:) Perfekt strikke og heklevær nå ja:)

hobbyvenn sa...

Koselig med slike regnværsdager når en finner noe kjekt håndarbeid. Søte ting du har laget.