tirsdag 2. juni 2009

Krakkelering av pynteboks er gøy...



Det er så utrolig mye fint en kan lage på hobbyfronten. Og stadig vekk må jeg prøve meg på noe nytt! Denne gangen ble det krakkeleringsteknikken som skulle prøves ut. Kjøpte et sett med fire runde oppbevaringsbokser eller pyntebokser om du vil, ganske romslig i str. de to største, så de kan romme mye dill og dall..
Her har jeg malt, krakkelert, limt og lakket, så litt jobb er det jo, men synes det var gøy å utforme boksen etter eget hode...har snart en ny på trappene også, denne gangen med engler....skikkelig nostalgisk...

7 kommentarer:

Birgitta sa...

Söta burkar du gjort.
Ser att du ska vara med på Finnskogsmessan i Svullrya i juli. Brukar du vara med där? Jag var där och tittade förra året. Bor inte långt därifrån.
Är det andra helgen i juli?
Kram Birgitta

Janne i Fagerlia sa...

Hei, tror ikke jeg har vært innom her før. Ser du lager masse fint, og likte veldig godt boksen i krakeleringsteknikk.
Kommer gjerne tilbake hit......

Ha en fin uke!

Tovepia sa...

Dette ser spennende ut! Har allerede kjøpt krakkeleringslakk og tenkte å prøve det på lerret. Gleder meg når jeg ser hva du har gjort! Ha ei flott uke!

Heidi sa...

Så fin den ble! Har krakeleringslakk blant hobbytingene, så må nok forsøke etterhvert. Kan tenke meg en utgave med englemotiv blir lekker :)

Hanne sa...

Så kjempefin den ble. Høres ut som en morsom og spennende teknikk.
Pludrehanneklem

Lise sa...

Oi, så stilige bokser! Dette har jeg ikke prøvd før. *funderer på om det er plass til mer hobbyting i huset* ;oP

Teta sa...

Du verden hva du får til, du er flink! Nydelig boks!