lørdag 27. november 2010

Julemarked, julemesser og julehjerter.....








Her går det mot jul med andre ord! I år har jeg bestemt meg for å få med meg julemarkeder, julemesser  og rolige koseturer i julepynta butikker, noe som det ble for snaut med tid til i fjor.
I år har jeg tenkt å nyte litt mere jul og få litt god julestemning før en sitter der på julaften lettere i svime over at plutselig var dagen her igjen! Så i år blir det nok litt mindre kakebaking, husvask og ikke minst roligere tempo på det meste i førjulstiden....faktisk veeeeldig deilig, litt den holdningen der at..."vi tar det som det kommer" jul blir det alikevel!
I dag har jeg vært på Øvrebyen julemarked i Kongsvinger, og det er alltid så koslig å få med seg. Her er det liksom den rette julestemningen blant gamle bygårder og sjarmerende butikker og uteboder.
Men fyyyy så kaldt det var, minus 10 pluss vind, så turen ble raskere unnagjort enn tenkt!

Ellers har jeg fått laget noen julehjerter etter eget hode. Laget av ull og fyllt med vatt og litt perlepynt og diverse.

Minner dere om trekkning av GIVE AWAYEN min den 30. nov, det blir spennende! Inntil da ha ei fortryllende fin 1. advent! 

                                                

R

9 kommentarer:

Unknown sa...

Her var det nesten riktig god julestemning. :))

Tovepia sa...

Du har med andre ord kost deg;)
Nydelige hjerter du har laget!
Jula kommer uansett vask og baking, det trøster jeg meg med:)
Nyt helga og klem fra meg;)

Seascape sa...

Du for en nydelig kake, rene slankekuren den der :-)) Ha en riktig fin helg.

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for titten.Så mye fint.Stilig kake.Koselig med julemarked.Ønsker deg en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil.

amylin sa...

Så veldig koselig ut, selv om det er kaldt.

Janne i Fagerlia sa...

Så trivelig det så ut her da.....

Tonemor sa...

Herlig julestemning.
God søndag
Klem Tone

Chris sa...

Fin måte å få litt julestemning på! Har vært en del i øvrebyen, men aldri på julemarked. Tenker det var koselig. Kjempeflotte disse hjertene dine også! Godt at du tar deg tid til å kose deg litt i julestria, for jammen tror jeg du har nok å ta deg til utenom om dagen. I dag hadde jeg egentlig tenkt å ta meg en tur ut for å finne bjørkekvister til å lage litt julete saker av, men det frister ikke med 10 minus og snø som kommer "vannrett" fra "alle kanter"... Vedovnen og stearinlysene er mer forlokkende kan man si. Klem fra rotekroken

Mayen sa...

Hei
Julestemningen bare snek seg inn! Ha ei fin førjulstid:-)
Mayen