fredag 13. januar 2012

Endelig en sunn bok for søtmonser!

Av og til så dukker det opp bøker som en bare MÅ ha, og denne boka var en sånn en! Tenk å kunne spise så mye en vil av hjertens lyst av fristende godsaker, ja det er jo nesten for godt til å være sant.
Men i denne boka finnes det ikke vanlig sukker og langt i fra vanlig hvetemel, og slike ting som ikke er bra for helsa. Sukkeret er byttet ut med sunt "helskost sukker" og mel er byttet ut med mandelmel, dvs, mandler som er kværnet opp til melblanding konsistens.  Jeg kan vel ikke annet enn å anbefale boka videre, for jeg antar det er flere enn meg som ikke vil leve resten av livet uten søtsaker og stadig være på diett...?

Laget kjole til tantebarnet i USA til jul, og uglemotiv er jo så populært fortiden, så jeg håper den fallt i smak.
Puteproduksjonen er igang, samt at jeg hekler litt innimellom, men det er akkurat som kroppen har gått i vinterdvale, alt går så treeegt for tiden....men jeg kommer vel i mål med disse prosjektene også, selv om det går i bedagligere tempo om dagen.

                          Ha en kreativ og fin start på nyåret, også sees vi snart igjen!

                                         R

6 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Wow... er det mulig med en sånn bok !! Må man gå på lavkarbo diet for å spise sånn, jeg tenker på om de må henge sammen for å få en effekt !!
Eller er den også fin for oss som ikke er på den dietten !
Ha en fin helg :)

cille sa...

Hei Linda! Nei da du trenger slettes ikke gå på lavkarbo diett, ingen tilhenger av det jeg heller, det blir for ekstremt og ensidig kost. Men det er jo ofte søtsakene som er den største synderen og som vi ofte bare "må ha", så derfor synes jeg denne boka var midt i blinken for meg som er ei skikkelig "søtnos", nå kan jeg/vi kose oss med god samvittighet! Noen av produktene må du kjøpe på helsekost, ellers er det vanlige ingredienser.
God helg til deg også! Klem Cille

Bluggi buggi blogg sa...

Nydelig kjole du har sydd. Den må da ha falt i smak :)
Ha en fin helg
Klem, Trude :)

Janne i Fagerlia sa...

Så intervju med forfatteren av boka på frokost-tv. Høres ut til å være en fornuftig dame og en bra bok. Sikkert ikke dumt å gå til anskaffelse av denne.

Kjolen ble skikkelig uglefiiin!

Tonemor sa...

Så søt kjole du har sydd.
God helg
Klem Tone

Marit sa...

Så flott kjole.
Har tittet nedover i bloggen din og her var mye fint. Flotte puter du lager og det siste skjerfet var fint.
Ønsker deg en fin uke.