mandag 19. september 2011

Litt nytt på sy og heklefronten hos meg.

Da var det på tide å blogge litt igjen. Synes ukene bare flyr avgårde jeg, og føler jeg ikke får gjort halvparten av det som jeg har lyst til, men høsten er alltid en travel tid, og før en får sukk for seg er det jul igjen (hjelp)!
Helgen som var har vært en koslig sy helg sammen ei venninne, og det er utrolig hva en får gjort når den ene drar den andre opp, og vise versa. Så to nye kjoler har sett dagens lys, en fra oss hver da.
Har sydd i bomullsjersy som er et lett og fint stoff med litt stretsh i, og veldig god å ha på seg. Synes mange av stoffne blir allt for tjukke og kompakte, men dette er et alletiders stoff etter min mening.
Kjolen har jeg forresten lagt ut for salg i EPLA butikken min, jeg har en til på gang....
Ellers har jeg knalltilbud på et nydelig sjal i EPLA butikken, så ta deg gjerne en titt innom...
                                              http://cille.epla/

Ei heklekrans har det også blitt, og denne er myntet på julen i farger som jeg forbinder med jul da. men det kunne likså godt ha vært i hvitt og gull,  som jeg vet mange har som julefarger også.
Dette er en bestilling, så jeg håper den blir godkjent slik den er....
Ellers har jeg ikke tenkt så mye jul ennå, men det blir vel i år som i fjor at jula kommer som kastet på en....!

                    En riktig fin høstuke ønskes dere alle!  
                                        R

12 kommentarer:

Chris sa...

De ble jo kjempeflotte begge to! Jammen godt at du er kommet i litt hobbyform igjen. Og den jula - den kommer uansett om man er forberedt eller ei, så det behøver man ikke bekymre seg om....
Klem fra hu som alltid seiler inn i siste liten....

gyldenkron sa...

Så flott kjole. Hadde man bare vært venn med maskina... Og nydelig julekrans

Tussi sa...

Så flink du er!
De hekleriene dine er bare superfine - masse arbeid og veldig mye pirk.
Jeg beundrer alle som orker, for sjøl unngår jeg pirkarbeid. All trådfestinga...
Ha en fin kveld :)

Lindas hobbyhjørne sa...

Nydelig kjole! Kransen er jo kjempesøt :)
Ha en fin kveld, klem.

Barbros lille atelier sa...

Kjempefin kjole og supersøt krans!
Og masse fint i Eplabutikken din!!

Janne i Fagerlia sa...

Mye lekkert du viser. Du er en effektiv dame med god smak.

Tonemor sa...

Så flott kjole. Jeg beundrer virkelig de som kan sy. Er så mye fint som kan lages.
Nydelig krans.
Ønsker deg en god tirsdag
Klem Tone

Jorun sa...

Fin kjole og nydelig krans! Den blir kanskje fin i andre farger også, så kan den brukes som sommerpynt også! Kos deg og ikke bekymre deg for jula! Pleier det ikke å gå helt bra, da?

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempefin kjole! Nydelig sjal du har med på ukens forelskelser som kom nettopp!!!

hobbyvenn sa...

Så flink du er. Fin kjole.

Smykkas sa...

Virkelig flott. Skulle ønske jeg kunne mer med symaskinen.

Kransen var imponerende.

Klem

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Hei igjen! Takk for koselig kommentar på bloggen min! Garnet på det blå sjalet er Labbetuss, kjøpt på Europris så ikke vanskelig å få tak i.